MF Ghost - jedyna zasada
|
Raciatek |
Dodany dnia 22/01/2018 22:48
|
Chodzi piechotą
Data rejestracji: 22/01/2018
|
Witam was, przybyłem z nadzieją, że ktoś wyjaśni mi pewne zagadnienie z nowej mangi twórcy Initial D.
Ogółem z tego co wyczytałem po angielsku i w polskiej translacji (z tego drugiego to nie ma co się chwalić), to głównym przepisem jest równowaga między przyczepnością, a ciężarem samochodu. Moc można zwiększać jednak w nieskończoność, jednak jeśli masz cięższy samochód to musisz zastosować szersze opony.
Dlaczego jest to "utrudnieniem"? Jestem laikiem w tych sprawach, oglądając Initial D często przekopywałem różne fora driftowe by ogarnąć o co chodzi (przy czym do dziś sie nie dowiedziałem co to jest grip), stąd moja ciekawość o co tu chodzi? Nie wiem czy mogę dodawać tu linki, więc dodam tylko, że w mandze jest o tym mowa na stronach 37-39 pierwszego rozdziału. |
|
|
|
szagajew |
Dodany dnia 23/01/2018 19:49
|
Motorowerzysta
Data rejestracji: 05/08/2014
|
Odpowiednikiem zawodów z "MF Ghost" jest hillclimb/time attack np. https://www.youtube.com/watch?v=_uuvsMoAfz0
Z tym "utrudnieniem", to chyba logiczne, że bez trakcji nic się nie zdziała.
W wielkim skrócie, spróbuj wyhamować na asfalcie, a później na lodzie.
|
|
|
|
Raciatek |
Dodany dnia 23/01/2018 21:08
|
Chodzi piechotą
|
Dalej nie czaje, oni dostają szersze opony. Szersza opona jest bardziej przyczepna, więc dlaczego utrudnia to cięższym (ale zarazem pewnie mocniejszym)samochodom? |
|
|
|
szagajew |
Dodany dnia 23/01/2018 22:28
|
Motorowerzysta
|
To nie jest błąd w tlumaczeniu?
Szeroka opona w słabym samochodzie pogorszy osiągi, ale żeby w mocnym? Jedynie może zwiększyć masę nieresorowaną i tarcie, ale to niweluje większa moc...
|
|
|
|
Cain |
Dodany dnia 24/01/2018 20:21
|
Główny administrator
Data rejestracji: 20/09/2006
|
A jak brzmi to w oryginale?
Jedynym wytłumaczeniem może być zwiększenie wspomnianych wcześniej oporów i masy nieresorowanej. Ale mając np 800 KM to co to za różnica?