Strona główna · Forum · Kontakt · FAQ
Zobacz temat
Initial D - Noizy Tribe » Noizy Tribe » Manga
 Drukuj temat
MF Ghost - jedyna zasada
Raciatek
Witam was, przybyłem z nadzieją, że ktoś wyjaśni mi pewne zagadnienie z nowej mangi twórcy Initial D.

Ogółem z tego co wyczytałem po angielsku i w polskiej translacji (z tego drugiego to nie ma co się chwalić), to głównym przepisem jest równowaga między przyczepnością, a ciężarem samochodu. Moc można zwiększać jednak w nieskończoność, jednak jeśli masz cięższy samochód to musisz zastosować szersze opony.

Dlaczego jest to "utrudnieniem"? Jestem laikiem w tych sprawach, oglądając Initial D często przekopywałem różne fora driftowe by ogarnąć o co chodzi (przy czym do dziś sie nie dowiedziałem co to jest grip), stąd moja ciekawość o co tu chodzi? Nie wiem czy mogę dodawać tu linki, więc dodam tylko, że w mandze jest o tym mowa na stronach 37-39 pierwszego rozdziału.

szagajew
Odpowiednikiem zawodów z "MF Ghost" jest hillclimb/time attack np. https://www.youtube.com/watch?v=_uuvsMoAfz0

Z tym "utrudnieniem", to chyba logiczne, że bez trakcji nic się nie zdziała. Smile
W wielkim skrócie, spróbuj wyhamować na asfalcie, a później na lodzie.
i.imgur.com/jslqQ0U.gif

Raciatek
Dalej nie czaje, oni dostają szersze opony. Szersza opona jest bardziej przyczepna, więc dlaczego utrudnia to cięższym (ale zarazem pewnie mocniejszym)samochodom?

szagajew
To nie jest błąd w tlumaczeniu?
Szeroka opona w słabym samochodzie pogorszy osiągi, ale żeby w mocnym? Jedynie może zwiększyć masę nieresorowaną i tarcie, ale to niweluje większa moc...
i.imgur.com/jslqQ0U.gif

Cain
A jak brzmi to w oryginale?

Jedynym wytłumaczeniem może być zwiększenie wspomnianych wcześniej oporów i masy nieresorowanej. Ale mając np 800 KM to co to za różnica?

Gdzieś jest błąd albo w tłumaczeniu jap-eng albo eng-pol.

Raciatek
html1-f.scribdassets.com/43mou8h1vk61o0iq/images/38-880b42c970.jpg